My year in music

Jag gillar verkligen Spotifys tjänst Year in Music. Tycker att det är ett roligt sätt att se tillbaka på året!

 

Spotify_2015_1

Första låten 2015 blev ”Inga E Som Vi E” av Little Jinder. Grym låt! Nuförtiden, när jag lyssnar på den här låten, tänker jag bara på IKEAs Alla hjärtans dag-reklam. Så himla fin, satt och bölande första gången jag såg den ❤

 

Spotify_2015_2

Min mest spelade artist 2015 blev 1987, föga förvånande. Hans debutskiva Härskarkonst blev också min mest spelade skiva under 2015. 2a blev Jonathan Johansson, 3a blev Lorentz, 4a The Weeknd och 5a blev Maskinen.

 

Spotify_2015_5

I början av året lyssnade jag tydligen mycket på Rich Gang, Lorentz och A$AP Rocky. Lorentz är jag verkligen inte förvånad över, kan lyssna på honom tills öronen blöder, men Rich Gang och A$AP Rocky?! Hahaha, måste bero på att Mathias lånade min Spotify hela tiden…

 

Spotify_2015_6

Men under våren verkar han ha slutat göra det, för då lyssnade jag på min tre mest spelade artister under året, nämligen Jonathan Johansson, 1987 och Lorentz!

 

Spotify_2015_7

Under sommaren byttes Jonathan Johansson ut mot Selena Gomez (dock lyssnade jag bara på en låt av henne haha).

 

Spotify_2015_8

Under hösten släppte både The Weeknd och Disclosure nya album, så jag lyssnade mycket på dem. Och, jag upptäckte TĀLĀ!

 

Spotify_2015_4

Sammanlagt har jag under 2015 lyssnat på 14 tusen minuter musik! Tycker om hur de förklarar hur mycket det är.

Gå in på Spotify och kolla hur ditt musikår har sett ut!

 

En reaktion på ”My year in music

Kommentera

