Koreansk hudvård

Innisfree_2015-1För ett tag sen beställde jag lite hudvård och smink (mest hudvård) från Innisfree, som är ett koreanskt hudvårds- och sminkmärke, och i början av förra veckan kom mitt paket! I paketet fanns ett stort antal ansiktsmasker av olika slag, en face mist och ett puder.

Innisfree_2015-3Jag hade beställt Olive real oil mist, som är en 3-i-1 lösning. Den formar en återfuktande barriär på huden, förebygger torra fläckar i ansiktet och ser till att sminket inte fäster sig i dem.

Pudret jag beställde heter No sebum mineral powder och absorberar olja som produceras i ansiktet under dagen. Jag ääääääälskar det här pudret! När man använder det ser huden inte kakig ut, som den kan göra med många puder, utan får snarare ett friskt glow.

Jag beställde också femtioelva ansiktsmasker när jag ändå var i farten. Den första är Jeju sparkling mineral night spa mask. Den använder man på natten, och den innehåller mineralvatten från ön Jeju som skjuter in otroliga mängder fukt i huden. När jag testade den första gången, vaknade jag upp med helt ny hud kändes det som!

Innisfree_2015-2Jag beställde också Innisfree sheet mask collection, där man fick med 20 stycken blandade sheet masks. En sheet mask är en bomullsmask formad efter ansiktet som har fått absorbera ett serum. Man lägger på ansiktsmasken och låter den ligga på huden i 10-20 minuter, sen tar man av den och Voila! man är klar! I paketet fick man med olika masker med Vitamin C, kollagen, hyaluronsyra, granatäpple, grönt te och manuka honung.

Sist, men inte minst, beställde jag små kapslar med olika ansiktsmasker i. De som jag valde var med ris, med bija frön och aloe vera och med granatäpple. Dessa kapslar räcker för ungefär 1-3 gånger, beroende på hur tjockt man vill bre på. De maskerna jag beställde är menade att användas under natten, men går man in på Innisfrees hemsida, så finns det andra varianter också.

Nu ska jag gå på promenad med mamma, puss!

2 reaktioner på ”Koreansk hudvård

Kommentera

