Skincare products I’m bringing to South Korea

Packing_beauty-1På måndag åker jag och Mathias till Sydkorea i tre veckor! Jag är väldigt taggad, så taggad faktiskt att jag började packa lite smågrejer redan i början av veckan… Jag tycker det är väldigt roligt att kolla på vad folk brukar packa, speciellt hudvård och smink! Därför tänkte jag berätta om vad jag har packat ner, so far, i hudvårdsväg.

Det är väldigt många produkter på bilden (15 närmare bestämt, jag var tvungen att räkna – kan inte någon lära mig att packa lätt?!), men jag använder inte allt varje dag! Och för att underlätta för er och för mig, så har jag delat upp allt i tre kategorier – rengöring, krämer och saker jag använder någon gång i veckan!

Packing_beauty-2Första kategorin då – rengöring! Ett väldigt viktigt steg, enligt mig. Tycker att det är viktigt att tvätta bort allt smink man har på sig och all smuts som samlats på huden. Så för det här steget har jag packat ner en Cleansing Oil från Emma S. Den använder jag för att ta bort smink. Jag har även packat ner ACOs Face Clean Gel, som jag använder efter oljan för att ta bort smutsresterna.

Micellar water och cleansing wipesen som jag har packat ner har jag faktiskt inte provat. Men jag tycker att det kan vara bra att ha när jag är trött (eller bara lat) för att snabbt kunna torka av ansiktet utan att behöva krångla!

Packing_beauty-4Sen har vi kategorin krämer. Här har vi en dag- och en nattkräm som jag har packat ner. Dagkrämen är Kiehl’s Ultra Facial Cream. Den fick jag av Mathias i julklapp och har använt den sen dess, tycker att den är grymt bra! Nattkrämen är från Origins som följde med i ett kit jag gav i julklapp till mig själv. Har inte testat den än, men ser framemot att göra det! Sen har jag också packat ner två ögonkrämer (för den ena håller på att ta slut). Den ena är från Lumene och den andra är från Origins (som är från samma kit som nattkrämen här ovan). Sista, men inte minst, så har jag packat ner Bright Now Vitamin C Hyaluronic Essence från Lumene.

Packing_beauty-3Slutligen så har jag packat ner de produkterna som jag inte använder varje dag. Här finns en ansiktsskrubb från Nivea, tre ansiktsmasker från The Body Shop, Formula 10.0.6 och slutligen från Innisfree. Sen har jag även packat ner en supergullig tester från Kiehl’s med deras Daily Reviving Concentrate som är en ansiktsolja. Slutligen har vi en ansiktsspray från Innisfree. Både ansiktsmasken och ansiktssprayen från Innisfree har jag skrivit lite om här.

Hoppas att ni får en awesome fredag kväll och en grym helg! Vi ses i vimmlet!

Kommentera

