Lördagens MOTD

I lördags gick jag och Mathias på födelsedagsmiddag! Därför slängde jag ner mitt smink i sängen, tog fram en spegel och sminkade mig.

LukeBirthday-1En bråkdel av allt mitt smink.

Som bas använde jag Mineral Make Up Base Peach och Long Wear Cushion från Innisfree som jag köpte i Korea. Basen är ljusrosa, så funkar bra för att jämna ut hudtonen om man har mörka underögon eller prickar i ansiktet. Och en cushion är en svamp som har fått suga åt sig foundation, om ni inte visste det. Tycker att den jag har funkar fett bra! Jag använde också lite concealer från L’Oreal Paris där det behöves.

På ögonen använde jag tre olika paletter från L’Oreal Paris och IsaDora. På fransarna hade jag Heroine Make Long and Curl Mascara som jag också köpte i Korea. Håller vad den lovar och är vattenfast! Ögonbrynen borstade jag igenom med L’Oreals Brow Artist Plumper, som jag gör varje dag, hahah.

Om du och jag har pratat om smink nångång, så har du säkert hört mig säga att jag ÄLSKAR highlighter! Det finns typ inget bättre! Så självklart tog jag en stor borste och hade på highlighter över hela ansiktet, hehehe. Okej då, kanske inte hela, men nästan.

LukeBirthday-2Avslutade med lite rouge från H&M och Isadoras Perfect Moisture Lipstick i färgen Mauve Rose. Här är the finished look!

Hoppas ni tyckte det var kul att läsa om denna sminkning och kommentera gärna om ni har något som ni undrar över/vill att jag ska skriva om! Puss

Kommentera

