Mina sheet masks

Idag tänkte jag visa er alla mina sheet masks och berätta lite om varför jag använder dem, hur jag gör det och när. Ska vi börja med varför jag använder dessa? Enkelt svar – det är aslätt och passar utmärkt när man känner sig lat! Det är bara att öppna förpackningen, ta på masken och chilla i 15 minuter. När jag är klar, tar jag av den och masserar in det som är kvar på hudet. Lätt som en plätt! Det här svarade ju också på hur jag använder dem! När jag använder sheet masks är lite olika. Sheet maskens främsta funktion är att ge fukt till huden, men denna funktion är väldigt självklar så många sheet masks kombinerar återfuktning med olika andra funktioner. När jag använder en sheet mask och vilken jag väljer beror helt enkelt på vad min hud behöver, men jag försöker att använda iallafall en i veckan!

Sheetmask-2Här är alla mina sheet masks. De som ligger under Innisfree-lådan köpte jag när jag och Mathias var i Sydkorea. Jag tänker att vi börjar med dessa!

Först är Dermalift Milderm Balancing Mask, som är en hydrogelmask. Den ska vara bra för just återfuktning. Jag har ännu inte testat den, men är väldigt taggad! Det är den enda hydrogelmasken jag äger, så det ska bli spännande!

Sen har vi Beauty Friends Tomato Essence Mask Sheet Pack. Den här, asså, det luktar tomatjuice! Jag älskar tomatjuice, men det är lite konstigt när mitt ansikte luktar som det haha! Den här masken ska återfukta och minska melaninbildningen (d.v.s. så man får en ljusare hudfärg). Om man vill ha en solbränna är det nog bra att hålla sig borta från den här under sommarmånaderna!

Den tredje sheet masken är Ariul 7 days mask Avocado – Nutrient & Protection. Den här masken återfuktar väldigt bra, nästan lite för bra haha! När jag testade den första gången var mitt ansikte så återfuktat att mitt smink gled omkring i hela ansiktet. Kan vara värt att tänka på!

Slutligen har vi SNP Animal Tiger Wrikle Mask och Animal Dragon Soothing Mask! Jag köpte några andra också, men dem har jag gett bort till folk. Dessa köpte jag mest för att det är en kul grej! Sheet masken har en mönster så man ser ut som ett djur medan man har på sig den!

Sheetmask-1Sen så har vi Innisfree sheet mask collection! Denna bäställde jag i december, så har hunnit använda den en del. Just denna box finns tyvärr inte kvar, men man kan beställa alla de maskerna som jag fick med på deras hemsida. Man fick med en låda med 20 stycken olika masker. Mer om dessa kan du läsa här!

Hoppas ni har det bra i majvädret! puss
Follow my blog with Bloglovin

Kommentera

